CISM - Certified Information Security Manager Training Course

Course Code

cism

Duration

28 hours (usually 4 days including breaks)

Requirements

There is no set pre requisite for this course. ISACA do require a minimum of five years' professional information security work experience to qualify for full certification. You can take the CISM exam prior to meeting ISACA’s experience requirements, but the CISM qualification is awarded after you meet the experience requirements. However, there is no restriction in getting yourself certified in the early stages of your career and start practicing globally acceptant Information security management practices.

Overview

Опис :;

CISM® є найпрестижнішою та вимогливішою кваліфікацією для менеджерів з інформаційної безпеки у всьому світі. Ця кваліфікація надає вам платформу для того, щоб стати частиною елітної однорангової мережі, яка має можливість постійно навчатися та вивчати зростаючі можливості / проблеми в управлінні інформаційною безпекою.

Наша методологія навчання CISM забезпечує поглиблене висвітлення змісту в чотирьох областях CISM з чітким упором на побудову концепцій та вирішенні ISACA випущених CISM екзаменаційних питань. Курс - це інтенсивна підготовка та підготовка іспитів для сертифікації Сертифікованого менеджера з інформаційної безпеки ISACA (CISM®).

Ми провели понад 100 навчальних тренінгів з CISM у Великобританії та Європі. Наші інструктори закликають усіх присутніх делегатів пройти через ISACA випущений CISM QA & E (питання, відповіді та пояснення) як підготовку до іспиту - ви отримаєте це БЕЗКОШТОВНО як частину нашого курсу. QA & E є винятковим, допомагаючи делегатам зрозуміти стиль ISACA питань, підходити до вирішення цих питань, а також допомагає швидкому засвоєнню пам'яті концепцій CISM під час сеансів у реальному часі.
Всі наші тренери мають великий досвід у наданні тренінгів CISM. Ми ретельно готуємо вас до іспиту CISM. Якщо ви не проходите перший раз, то приєднуйтесь до нас для підготовки до іспиту безкоштовно.

Мета:

Кінцевою метою є перша перевірка CISM.

Цілі:

  • Використовуйте знання, отримані практично, корисно для вашої організації
  • Створення та підтримка структури управління інформаційною безпекою для досягнення цілей та завдань вашої організації
  • Управління інформаційним ризиком до прийнятного рівня для задоволення вимог бізнесу та дотримання вимог
  • Створення та підтримка архітектури інформаційної безпеки (люди, процес, технології)
  • Інтеграція вимог інформаційної безпеки в контракти та діяльність третіх сторін / постачальників
  • Плануйте, встановлюйте та керуйте здатністю виявляти, досліджувати, реагувати та відновлювати випадки інформаційної безпеки, щоб мінімізувати вплив на бізнес

Цільова аудиторія:

Фахівці з питань безпеки з 3-5 років досвіду передового досвіду; Менеджери з інформаційної безпеки або ті, хто відповідає за управління; Співробітники служби інформаційної безпеки, постачальники послуг із забезпечення інформаційної безпеки, які потребують глибокого розуміння управління інформаційною безпекою, включаючи: CISO, CIO, ОГС, службовці конфіденційності, менеджери ризику, аудитори безпеки та персоналу з дотримання, персонал BCP / DR, виконавчі та операційні менеджери, відповідальні за забезпечення функцій.

Machine Translated

Course Outline

Domain 1—Information Security Governance (24%)

Establish and maintain an information security governance framework and supporting processes to ensure that the information security strategy is aligned with organizational goals and objectives, information risk is managed appropriately and program resources are managed responsibly.

  • 1.1 Establish and maintain an information security strategy in alignment with organizational goals and objectives to guide the establishment and ongoing management of the information security program.
  • 1.2 Establish and maintain an information security governance framework to guide activities that support the information security strategy.
  • 1.3 Integrate information security governance into corporate governance to ensure that organizational goals and objectives are supported by the information security program.
  • 1.4 Establish and maintain information security policies to communicate management’s directives and guide the development of standards, procedures and guidelines.
  • 1.5 Develop business cases to support investments in information security.
  • 1.6 Identify internal and external influences to the organization (for example, technology, business environment, risk tolerance, geographic location, legal and regulatory requirements) to ensure that these factors are addressed by the information security strategy.
  • 1.7 Obtain commitment from senior management and support from other stakeholders to maximize the probability of successful implementation of the information security strategy.
  • 1.8 Define and communicate the roles and responsibilities of information security throughout the organization to establish clear accountabilities and lines of authority.
  • 1.9 Establish, monitor, evaluate and report metrics (for example, key goal indicators [KGIs], key performance indicators [KPIs], key risk indicators [KRIs]) to provide management with accurate information regarding the effectiveness of the information security strategy.

Domain 2—Information Risk Management and Compliance (33%)

Manage information risk to an acceptable level to meet the business and compliance requirements of the organization.

  • 2.1 Establish and maintain a process for information asset classification to ensure that measures taken to protect assets are proportional to their business value.
  • 2.2 Identify legal, regulatory, organizational and other applicable requirements to manage the risk of noncompliance to acceptable levels.
  • 2.3 Ensure that risk assessments, vulnerability assessments and threat analyses are conducted periodically and consistently to identify risk to the organization’s information.
  • 2.4 Determine appropriate risk treatment options to manage risk to acceptable levels.
  • 2.5 Evaluate information security controls to determine whether they are appropriate and effectively mitigate risk to an acceptable level.
  • 2.6 Identify the gap between current and desired risk levels to manage risk to an acceptable level.
  • 2.7 Integrate information risk management into business and IT processes (for example, development, procurement, project management, mergers and acquisitions) to promote a consistent and comprehensive information risk management process across the organization.
  • 2.8 Monitor existing risk to ensure that changes are identified and managed appropriately.
  • 2.9 Report noncompliance and other changes in information risk to appropriate management to assist in the risk management decision-making process.

Domain 3—Information Security Program Development and Management (25%)

Establish and manage the information security program in alignment with the information security strategy.

  • 3.1 Establish and maintain the information security program in alignment with the information security strategy.
  • 3.2 Ensure alignment between the information security program and other business functions (for example, human resources [HR], accounting, procurement and IT) to support integration with business processes.
  • 3.3 Identify, acquire, manage and define requirements for internal and external resources to execute the information security program.
  • 3.4 Establish and maintain information security architectures (people, process, technology) to execute the information security program.
  • 3.5 Establish, communicate and maintain organizational information security standards, procedures, guidelines and other documentation to support and guide compliance with information security policies.
  • 3.6 Establish and maintain a program for information security awareness and training to promote a secure environment and an effective security culture.
  • 3.7 Integrate information security requirements into organizational processes (for example, change control, mergers and acquisitions, development, business continuity, disaster recovery) to maintain the organization’s security baseline.
  • 3.8 Integrate information security requirements into contracts and activities of third parties (for example, joint ventures, outsourced providers, business partners, customers) to maintain the organization’s security baseline.
  • 3.9 Establish, monitor and periodically report program management and operational metrics to evaluate the effectiveness and efficiency of the information security program.

Domain 4—Information Security Incident Management (18%)

Plan, establish and manage the capability to detect, investigate, respond to and recover from information security incidents to minimize business impact.

  • 4.1 Establish and maintain an organizational definition of, and severity hierarchy for, information security incidents to allow accurate identification of and response to incidents.
  • 4.2 Establish and maintain an incident response plan to ensure an effective and timely response to information security incidents.
  • 4.3 Develop and implement processes to ensure the timely identification of information security incidents.
  • 4.4 Establish and maintain processes to investigate and document information security incidents to be able to respond appropriately and determine their causes while adhering to legal, regulatory and organizational requirements.
  • 4.5 Establish and maintain incident escalation and notification processes to ensure that the appropriate stakeholders are involved in incident response management.
  • 4.6 Organize, train and equip teams to effectively respond to information security incidents in a timely manner.
  • 4.7 Test and review the incident response plan periodically to ensure an effective response to information security incidents and to improve response capabilities.
  • 4.8 Establish and maintain communication plans and processes to manage communication with internal and external entities.
  • 4.9 Conduct post-incident reviews to determine the root cause of information security incidents, develop corrective actions, reassess risk, evaluate response effectiveness and take appropriate remedial actions.
  • 4.10 Establish and maintain integration among the incident response plan, disaster recovery plan and business continuity plan.

Testimonials

★★★★★
★★★★★

Related Categories

Course Discounts

Course Discounts Newsletter

We respect the privacy of your email address. We will not pass on or sell your address to others.
You can always change your preferences or unsubscribe completely.

Some of our clients

is growing fast!

We are looking to expand our presence in your region!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in your region
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!