CISA - Certified Information Systems Auditor курс

Код курсу

cisa

Тривалість

28 годин (зазвичай 4 дні, включаючи паузи)

Технічні вимоги

There is no set pre requisite for this course. ISACA do require a minimum of five years' professional information systems auditing, control or security work experience to qualify for full certification. You can appear for CISA exam prior to meeting ISACA’s experience requirements, but the CISA qualification is awarded after you meet the experience requirements. Our trainers advise delegates to clear CISA as early as possible in your career to practice globally accepted IT auditing practices in daily profession.

Огляд

Опис:

CISA ® - це всесвітньо відома і найпопулярніша сертифікація для фахівців, що працюють у галузі аудиту ІС та консультування щодо ризику ІТ.

Наш курс CISA є інтенсивним, дуже конкурентоспроможним і навчальним курсом навчального курсу. Маючи досвід надання більш ніж 150-ти тренінгів CISA в Європі та у всьому світі та навчання більш ніж 1200+ делегатів CISA, тренінговий матеріал Net Security CISA розроблено в будинку з пріоритетом забезпечення того, що делегати CISA передають іспит ISACA CISA® . Методологія навчання зосереджена на розумінні концепцій аудиту CISA IS та практикує велику кількість балів із запитаннями, опублікованими ISACA, з останніх трьох років. Протягом певного періоду, власники КІЗА мали величезний попит з відомими бухгалтерськими фірмами, глобальними банками, консультаційними, аудиторськими та департаментами внутрішнього аудиту.

Делегати можуть мати багаторічний досвід проведення ІТ-аудиту, але перспективи вирішення анкет CISA виключно залежать від їхнього розуміння до загальноприйнятої практики надання ІТ-сертифікації. Екзамен CISA дуже складний, тому що існує дуже тісна зіткнення між двома можливими відповідями, і саме там ISACA перевіряє вас на вашому розумінні в глобальній практиці аудиту ІТ. Щоб вирішити ці проблеми, ми завжди пропонуємо найкращих тренерів, які мають великий досвід у навчанні CISA у всьому світі.

У посібнику Net Security CISA охоплюються всі поняття, пов'язані з іспитом, тематичні дослідження, Q & A через п'ять доменів CISA. Крім того, тренер ділиться ключовими матеріалами CISA, такими як відповідні примітки CISA, банки запитань, глосарій CISA, відеоролики, документи про перегляд, поради щодо іспитів та карти CISA з розуму під час курсу.

Мета:

Кінцевою метою є перша перевірка CISA.

Цілі:

  • Використовуйте знання, отримані практично, корисно для вашої організації
  • Забезпечити аудиторські послуги відповідно до стандартів аудиту ІТ
  • Забезпечити впевненість у лідерстві та організаційної структурі та процесах
  • Забезпечити впевненість у придбанні / розробці, тестуванні та впровадженні ІТ-активів
  • Забезпечити впевненість в ІТ-операціях, включаючи сервісні операції та третю сторону
  • Забезпечення впевненості в політиці безпеки організації, стандартах, процедурах та контролях для забезпечення конфіденційності, цілісності та наявності інформаційних ресурсів.

Цільова аудиторія:

Фахівці з фінансів / CPA, фахівці з інформаційних технологій, внутрішні та зовнішні аудитори, інформаційна безпека та фахівці з консультування з питань ризику.

Machine Translated

Програма курсу

Domain 1—The Process of Auditing Information Systems (14%)

Provide audit services in accordance with IT audit standards to assist the organization in protecting and controlling information systems.

  • 1.1 Develop and implement a risk-based IT audit strategy in compliance with IT audit standards to ensure that key areas are included.
  • 1.2 Plan specific audits to determine whether information systems are protected, controlled and provide value to the organization.
  • 1.3 Conduct audits in accordance with IT audit standards to achieve planned audit objectives.
  • 1.4 Report audit findings and make recommendations to key stakeholders to communicate results and effect change when necessary.
  • 1.5 Conduct follow-ups or prepare status reports to ensure appropriate actions have been taken by management in a timely manner.

Domain 2—Governance and Management of IT (14%)

Provide assurance that the necessary leadership and organization structure and processes are in place to achieve objectives and to support the organization's strategy.

  • 2.1 Evaluate the effectiveness of the IT governance structure to determine whether IT decisions, directions and performance support the organization’s strategies and objectives.
  • 2.2 Evaluate IT organizational structure and human resources (personnel) management to determine whether they support the organization’s strategies and objectives.
  • 2.3 Evaluate the IT strategy, including the IT direction, and the processes for the strategy’s development, approval, implementation and maintenance for alignment with the organization’s strategies and objectives.
  • 2.4 Evaluate the organization’s IT policies, standards, and procedures, and the processes for their development, approval, implementation, maintenance, and monitoring, to determine whether they support the IT strategy and comply with regulatory and legal requirements.
  • 2.5 Evaluate the adequacy of the quality management system to determine whether it supports the organization’s strategies and objectives in a cost-effective manner.
  • 2.6 Evaluate IT management and monitoring of controls (e.g., continuous monitoring, QA) for compliance with the organization’s policies, standards and procedures.
  • 2.7 Evaluate IT resource investment, use and allocation practices, including prioritization criteria, for alignment with the organization’s strategies and objectives.
  • 2.8 Evaluate IT contracting strategies and policies, and contract management practices to determine whether they support the organization’s strategies and objectives.
  • 2.9 Evaluate risk management practices to determine whether the organization’s IT-related risks are properly managed.
  • 2.10 Evaluate monitoring and assurance practices to determine whether the board and executive management receive sufficient and timely information about IT performance.
  • 2.11 Evaluate the organization’s business continuity plan to determine the organization’s ability to continue essential business operations during the period of an IT disruption.

Domain 3—Information Systems Acquisition, Development, and Implementation (19%)

Provide assurance that the practices for the acquisition, development, testing, and implementation of information systems meet the organization’s strategies and objectives.

  • 3.1 Evaluate the business case for the proposed investments in information systems acquisition, development, maintenance and subsequent retirement to determine whether it meets business objectives.
  • 3.2 Evaluate the project management practices and controls to determine whether business requirements are achieved in a cost-effective manner while managing risks to the organization.
  • 3.3 Conduct reviews to determine whether a project is progressing in accordance with project plans, is adequately supported by documentation and status reporting is accurate.
  • 3.4 Evaluate controls for information systems during the requirements, acquisition, development and testing phases for compliance with the organization's policies, standards, procedures and applicable external requirements.
  • 3.5 Evaluate the readiness of information systems for implementation and migration into production to determine whether project deliverables, controls and organization's requirements are met.
  • 3.6 Conduct post-implementation reviews of systems to determine whether project deliverables, controls and organization's requirements are met.

Domain 4—Information Systems Operations, Maintenance and Support (23%)

Provide assurance that the processes for information systems operations, maintenance and support meet the organization’s strategies and objectives.

  • 4.1 Conduct periodic reviews of information systems to determine whether they continue to meet the organization’s objectives.
  • 4.2 Evaluate service level management practices to determine whether the level of service from internal and external service providers is defined and managed.
  • 4.3 Evaluate third party management practices to determine whether the levels of controls expected by the organization are being adhered to by the provider.
  • 4.4 Evaluate operations and end-user procedures to determine whether scheduled and non-scheduled processes are managed to completion.
  • 4.5 Evaluate the process of information systems maintenance to determine whether they are controlled effectively and continue to support the organization’s objectives.
  • 4.6 Evaluate data administration practices to determine the integrity and optimization of databases.
  • 4.7 Evaluate the use of capacity and performance monitoring tools and techniques to determine whether IT services meet the organization’s objectives.
  • 4.8 Evaluate problem and incident management practices to determine whether incidents, problems or errors are recorded, analyzed and resolved in a timely manner.
  • 4.9 Evaluate change, configuration and release management practices to determine whether scheduled and non-scheduled changes made to the organization’s production environment are adequately controlled and documented.
  • 4.10 Evaluate the adequacy of backup and restore provisions to determine the availability of information required to resume processing.
  • 4.11 Evaluate the organization’s disaster recovery plan to determine whether it enables the recovery of IT processing capabilities in the event of a disaster.

Domain 5—Protection of Information Assets (30%)

Provide assurance that the organization’s security policies, standards, procedures and controls ensure the confidentiality, integrity and availability of information assets.

  • 5.1 Evaluate the information security policies, standards and procedures for completeness and alignment with generally accepted practices.
  • 5.2 Evaluate the design, implementation and monitoring of system and logical security controls to verify the confidentiality, integrity and availability of information.
  • 5.3 Evaluate the design, implementation, and monitoring of the data classification processes and procedures for alignment with the organization’s policies, standards, procedures, and applicable external requirements.
  • 5.4 Evaluate the design, implementation and monitoring of physical access and environmental controls to determine whether information assets are adequately safeguarded.
  • 5.5 Evaluate the processes and procedures used to store, retrieve, transport and dispose of information assets (e.g., backup media, offsite storage, hard copy/print data, and softcopy media) to determine whether information assets are adequately safeguarded.

Відгуки

★★★★★
★★★★★

Пов'язані категорії

Пов'язані курси

Знижки на курс

Наразі знижок на курс немає.

Інформаційний бюлетень "Знижки на курси"

Ми поважаємо конфіденційність Ваших персональних даних. Ми зобов'язуємось не передавати Ваші дані іншим особам. Ви завжди можете змінити свої налаштування конфіденційності або повністю відмовитись від підписки.

Наші клієнти

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Ukraine!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Ukraine
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions